[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Mix

Mix

Moderator: Ole Henrik

Mix

Innlegg Audiofrog » Tor Apr 17, 2008 8:20 pm

Hei!

Jeg er veldig fersk i dette gamet, så hvis dette spørsmålet er helt idiotisk, så bær over med meg og prøv å svare på en relativt sivilisert måte... :D

Det jeg lurer på er i hvilket format musikk spilt inn i Pro Tools lagres i?

Kan man bruke annen software til å mikse opptak spilt inn i Pro Tools, eller er man nødt til å ha Pro Tools for å gjøre dette?

Mvh
Per
Audiofrog
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Apr 17, 2008 8:17 pm

Innlegg bogus » Tor Apr 17, 2008 9:20 pm

musikk spilt inn i pro tools lagres i råe .wav-filer, som er oftest brukt i alt av DAW (digital audio workstation) programmer.

Hvis du har den nødvendige utvidelsen for pro tools kan du eksportere låtene i et .omf format (open media format), et format som kan åpnes av de fleste DAW's.

Hvis dette ikke lar seg gjøre kan du konsolidere (consolidate) alle sporene til hele spor fra starten til slutten av låta, finne frem filene i audio-mappa og importere de i et annet daw-program. Da skal alle filene line perfekt opp med hverandre :)
Kristian Sivertsen
Vårres Studio - NESNA - www.myspace.com/varres
bogus
Med på notene
 
Innlegg: 89
Registrert: Ons Sep 26, 2007 4:17 pm
Bosted: Nesna

Innlegg Dozerbabar » Fre Apr 18, 2008 8:20 am

Protools tar også opp i Aiff eller SDII også om du velger det. Uansett kan du som nevnt exportere alle audiofilene og importere de i hvilken som helst DAW. Husk da at alle filene bør starte på samme sted så du slipper å synke de opp i etterkant.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest