[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Preamp/interface for flerkanals innspilling

Preamp/interface for flerkanals innspilling

Moderator: Ole Henrik

Preamp/interface for flerkanals innspilling

Innlegg filip » Tor Mai 22, 2008 2:25 pm

Er på jakt etter et lydkort med flere preamper, for å kunne ta opp flere spor samtidig.

Bruker Logic 8, og har fra før M-audio 410 samt en Profire Lightbridge. Jeg har prøvd meg med ADAT-kobling mellom en Behringer preamp og Lightbridge, men gir opp.. Får ikke lyd, kun clicks and pops.. Jeg har sjekket sync-innstillinger, m.m.

Lurer derfor på noe ala Focusrite Saffire PRO 10, Presonus FireStudio Project, Motu 8pre. Gjerne til en pris rundt 4-6000. Hadde ikke tenkt, eller råd, til å legge så mye mer i det.

Kanskje verdt å nevne at jeg bruker Leopard OS, og drivere er vel også noe å ta i betrakning.
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård

Innlegg sugarfixx » Lør Mai 24, 2008 12:08 pm

Hvorfor ikke skaffe deg en Mackie 1604VLZ og en Digi 002 (eller tilsvarende)?
Mic preen i Mackien er helt ok for hjemme produksjoner...har faktisk spillt inn mange ting som er ute på plater også med en sånn rigg.

Personlig er jeg ikke MOTU fan selv om de har mange interesante produkter.

Behringer????

Vel ingen komentar... får nok det du betaler for :D
sugarfixx
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Lør Mai 17, 2008 10:37 pm

Innlegg filip » Lør Mai 24, 2008 2:00 pm

Etter gode tips fra en studiotekniker her i nabolaget har jeg fått Profire lightbridge til å funke. Jeg måtte synce den med en BNC-kablel, i stedet for via adat. Det hjalp heller ikke at den optiske kabelen min var ødelagt.

Nå har jeg altså lyd i dette oppsettet. Jeg vurderer Presonus Firestudio eller Motu 828mkIII pga at de kan bygges ut via adat.

Så hvis jeg skulle trenge flere enn 8 spor, kan jeg linke en av disse til Behringeren, som visstnok skulle ha ganske flat og ufarget lyd..?

Jeg ser at Firestudio kommer med software som lar meg sette opp flere mikser med null latency, f.eks til hodetelefonforsterker.

Takker for svar!
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård

Innlegg sugarfixx » Lør Mai 24, 2008 9:32 pm

Supert at du fikk digital sync til å fungere. Det er alltid et problem med hvem som skal bli slave og master når man kobler forskjellig digitalt utstyr sammen.
Supert at det funker.

Om Behringer farger lyd eller ei er helt opp til dine ører å avgøre.

:D
sugarfixx
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Lør Mai 17, 2008 10:37 pm

Innlegg Bugbass » Fre Jun 06, 2008 8:35 pm

Jeg bruker to MOTU 8PRE, fungerer helt problemfritt med helt grei lyd
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest