[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - iMac-trøbbel

iMac-trøbbel

Moderator: Ole Henrik

iMac-trøbbel

Innlegg Steelking » Ons Jul 16, 2008 10:43 am

Hei, ny her og trenger litt hjelp.

Kjører iMac og Cubase SE. Har oppgradert til 3GB minne, men prosjektene mine "lugger" kraftig. Ikke noe store prosjekter, 6-7 akustiske spor, Addictive Drums og Key Rig samt en del klang-plugins. Bruker Focusrite Saffire.
Noen som har en ide på hvorfor dette lugger og knitrer så fælt? Sikker noe jeg gjør elementært feil med oppsettet :(

På forhånd takk for hjelpa!
Steelking
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Ons Jul 16, 2008 10:35 am

Innlegg Whirly » Ons Jul 16, 2008 11:00 am

Hei,

Jeg bruker PC og kjenner derfor ikke Apple OS spesiellt godt, men vi kan jo gjøre et forsøk, så kan andre med Mac-erfaring overta etterhvert :wink:

1) Mener du at alt fungert tidligere, men at dette endret dette seg etter at du oppgraderte minnet? Da kan det høres ut som en RAM brikke ikke fungerer helt som den skal. Jeg går ut i fra at Mac'en kan fortelle deg hvor mye minne som er tilgjengelig ett eller annet sted. Finn dette og sjekk om det tilgjengelige minnet = ca 3 GB

2) Under Device set up i Cubase sjekker du om du har valgt ASIO driveren til lydkortet. Dersom en anne audio driver er valgt så endrer du dette til Saffire ASIO drive.

Pøv dette, så får vi se hvor langt du kommer.

Vidar
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Steelking » Ons Jul 16, 2008 11:20 am

Takk for svar.

1.Brukte PC før, da funket det. Noen av låtene er laget på PC men nå overført til Mac. Men selv nye låter kun laget på Mac lugger, så det er vel ikke der problemet ligger. Minnet er riktig installert, maskinen oppgir 3 MB. Lages en låt fra scratch funker det som det skal helt til låta lukkes og lagres, for deretter å lastes inn ved neste oppstart av Cubase, så det må være noe der.

2. Den går på ASIO Saffire drivere allerede.
Steelking
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Ons Jul 16, 2008 10:35 am

Innlegg Bugbass » Ons Jul 16, 2008 12:12 pm

Hvilken latency kjører du?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Steelking » Ons Jul 16, 2008 5:47 pm

5.941 ms in og ut.
Ved å ta bort "lower latency" valget er problemet nesten helt borte. Da blir latency over 8 ms. og det lugger ikke lenger. Blir noen huller i playback, VST performance står over 70 % så mulig jeg må gjøre andre endringer, men vi er på sporet av noe her, 1000 gracias!
Steelking
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Ons Jul 16, 2008 10:35 am


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest