[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - 2 kanals eq

2 kanals eq

Moderator: Ole Henrik

2 kanals eq

Innlegg hh » Tor Jul 17, 2008 7:25 pm

-Tenker på å investere i en bra equalizer.-Sikkler på Neve 8803 og Api 5500.Noen som har erfaring med disse eller har andre anbefalinger i samme prisleie+-.
hh
Tørr bak øra
 
Innlegg: 46
Registrert: Tor Jul 17, 2008 7:14 pm
Bosted: Stord

Innlegg yhoyland » Lør Jul 19, 2008 8:23 am

Neve tingene er veldig bra, jeg har vært borti det meste der. API sine eq'er
kjenner jeg ikke, men vil tro at de virker hakket mer kliniske enn Neve sine
jfr. APIs andre bokser og dingser. Du må nesten bare prøve deg frem...

Ellers er jo Manley et merke du bør vurdere når du beveger deg opp i den
prisklassen?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

2 kanals eq

Innlegg hh » Lør Jul 19, 2008 10:52 am

-Har sjekket litt mer og kommer nokk til å gå for en Neve 8803.Kan få den fra statene for 2300$ pluss frakt og med dagens dollarkurs blir det en ok pris.Manley,Gml og Avalon er også meget bra men ligger litt over budsjettet mitt.TlAudio har en rør eq som koster 13 ny men en kar fortalte meg at rørequalizere lett kan bli litt "sølete" i lyden!??
-Kommer vel også til å hive med en Peluso 2247 på lasset etter å ha lest alle de bra tilbakemeldingene den har fått her :lol:
hh
Tørr bak øra
 
Innlegg: 46
Registrert: Tor Jul 17, 2008 7:14 pm
Bosted: Stord

Innlegg Kroon » Søn Jul 20, 2008 2:45 am

en kar fortalte meg at rørequalizere lett kan bli litt "sølete" i lyden!??


Det rådet må du bare pent ignorere. :)
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Sounderground » Man Jul 21, 2008 12:24 am

Ja, å hevde at rør-eq’er generelt sett er sølete i lyden er å trekke det litt langt. Tl-audio er riktignok ikke det grommeste du finner innen rør-eq’er, men jeg vil heller bruke betegnelsen myk i stedet for sølete. Jeg tror pris og kvalitet til en viss grad henger sammen uansett hva man snakker om, men jeg tror det gjelder særskilt for rørutstyr. Billig rør-design er ikke moro, men går du videre til f.eks Tube-Tech eller Manley så ligger det moro i hver eneste frekvens! Vi har hatt 4 TL-bokser i racket og mener det er meget gode produkter i forhold til pris. Skal du ha det lille ekstra så blir det mye dyrere, men rent subjektivt så mener jeg det er verdt det, selv om jeg skal være den første til å innrømme at vi snakker om flere faktorer en bare de hørbare..
Yngve antyder at API er
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg hh » Fre Jul 25, 2008 9:47 pm

-Har nå fått testa 8803 og er meget fornøyd.Den farger lyden ja,men det låter grisefett.Bunnen er tight og toppen er klar og fin.Du kan legge til ganske mye topp uten at lyden blir "crispy". Jeg har ikke testa så mange eqer før så det er vanskelig å sammenligne men det er liksom denne gjør noe magisk med lyden....Blir garantert ikke den siste Neve boksen i racket mitt :D
hh
Tørr bak øra
 
Innlegg: 46
Registrert: Tor Jul 17, 2008 7:14 pm
Bosted: Stord


Gå til Studio

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest