[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - In-ear monitoring

In-ear monitoring

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Hvilke monitoroppsett liker du best?

Jeg sverger til gulvbaserte monitorer
5
42%
Jeg sverger til in-ear monitoring
7
58%
 
Antall stemmer : 12

In-ear monitoring

Innlegg Rolf » Søn Okt 14, 2007 3:27 pm

Det blir vanligere og vanligere med in-ear monitoring, gjerne i kombinasjon med noen wedger (gulvbaserte monitorer).
Er det noen som har gode erfaringer med in-ear monitoring? Eller er det et helvete der du ikke får kontakt med sal og publikum? Blir stående i din egen verden med "perfekt lyd på øret" og ingen inspirasjon?

Har du erfaring så vil vi gjerne høre din mening.
Rolf
Site Admin
 
Innlegg: 48
Registrert: Tir Sep 11, 2007 11:13 pm

Innlegg yhoyland » Fre Okt 19, 2007 8:29 pm

Jeg har inntrykk av at mange har fått "skrekken" av IEM fordi de føler seg isolert.

Det skal ikke så mye til for å helt eller delvis bli kvitt dette problemet - et par ekstra kondiser under eller over høyttalerstackene (pekt mot publikum) for gi romfølelse er fort gjort og gjør stor forskjell.

Ellers er det nok mye smak og behag her, mange liker trøkket på scenen - spesielt rockeband er en klassiker her. Andre sliter med intonasjon, timing og andre ting fordi scenenivået blir for høyt - da kan inears (ett eller to ører) være en løsning.

Må ellers si at jeg er frustrert over musikere som skal ha "litt av alt" i monitor, og som klager når de ikke har nok definisjon (på tross av en strålende tunet monitor)... Så et lite tips til dere som vil ha "litt av alt" - det blir mye bedre lytting (og lettere for teknikeren) dersom du prioriterer litt. :wink:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Rolf » Ons Okt 24, 2007 8:58 pm

Apropos "litt av alt". Det er vel det som er definisjonen på Lapskaus?
Rolf
Site Admin
 
Innlegg: 48
Registrert: Tir Sep 11, 2007 11:13 pm

Anbefalinger???

Innlegg Bassburger » Tor Apr 10, 2008 4:05 am

Det fins flere produsenter og typer IEM.
Er det noen produsenter/typer man bør unngå å kjøpe? Er det noen som anbefales?
Pris betyr sikkert noe for hva man får ... :wink:
Har anskaffet meg Littemark II + Epifani 2x10" Neo :)
Bassburger
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Apr 09, 2008 1:11 am
Bosted: Mosjøen

Re:

Innlegg espf » Fre Des 23, 2011 11:57 pm

yhoyland skrev:Jeg har inntrykk av at mange har fått "skrekken" av IEM fordi de føler seg isolert.


Ser det er gammel post, men fikk nylig mine ACS T1 Live! og disse har innebygd mikrofoner i selve IEMn slik at du selv kan stille lyden på omgivelsene (publikum).
jeg kjøpte dem på http://www.hantek.no og jeg tror de er de eneste i norden som produserer og leverer dette.

Jeg brukte foresten også rabatkupong som jeg fant på facebooken dems http://www.facebook.com/HansenTeknikk. Sparte hvertfall noen lapper på dette:)
espf
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Des 23, 2011 11:44 pm

Re: In-ear monitoring

Innlegg Blix » Tir Aug 21, 2012 11:45 am

Hvis gitaristen kan beherske seg er det ikke noe som låter så bra i seg selv som en bra backline, når vi snakker om klubb. På store scener bør man egentlig klumpe seg sammen midt på scenen slik at man har kontakt, ingen publikummere ser noe uansett...
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron