[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Noen som har testet Mackie SRM 350 eller Bose L 1 ?

Noen som har testet Mackie SRM 350 eller Bose L 1 ?

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Noen som har testet Mackie SRM 350 eller Bose L 1 ?

Innlegg Henki M » Tir Jun 30, 2009 11:46 pm

Jeg har selv et par Mackie srm 450 som jeg er veldig fornøyd med, men i enkelte sammenhenger blir de litt i overkant store og tunge. Noen som har testet SRM350 - låter de bra ?

Når det gjelder Bose L 1 anleggene lurer jeg spesiellt på hvordan de fungerer når det gjelder feedback. Jeg forstår det slik at en skal kunne spille foran disse og høre det sammen som salen - men fungerer virkelig det når det gjelder feedback ? Høres tilforlatelig ut om det funker......
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg Kroon » Ons Jul 01, 2009 3:56 pm

Noen som har testet SRM350 - låter de bra ?


De låter likt som 450, bare med mindre dypbass og volum.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Re: Noen som har testet Mackie SRM 350 eller Bose L 1 ?

Innlegg Desillusjonert » Ons Apr 21, 2010 4:03 pm

Henki M skrev:Jeg har selv et par Mackie srm 450 som jeg er veldig fornøyd med, men i enkelte sammenhenger blir de litt i overkant store og tunge. Noen som har testet SRM350 - låter de bra ?

Når det gjelder Bose L 1 anleggene lurer jeg spesiellt på hvordan de fungerer når det gjelder feedback. Jeg forstår det slik at en skal kunne spille foran disse og høre det sammen som salen - men fungerer virkelig det når det gjelder feedback ? Høres tilforlatelig ut om det funker......


Jeg ville tippe at dette er to ganske forskjellge oppsett og forskjellig lyd?

Tror det er lettere å få svar om du velger deg noenlunde like produkter :-)

Selv har jeg hørt både 450 og 350, 350 overrasket meg. Den låt mye større enn størrelsen skulle tilsi. 450 er jo veldig bra, men litt stor.
Mvh. Rune
Desillusjonert
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Ons Apr 21, 2010 2:55 pm
Bosted: Buskerud

Innlegg Redhawke » Lør Apr 24, 2010 1:43 pm

Hva med JBL EON515?
Litt dyr, men da får du både lav vekt, dyp bass og nok guffe.

(Har riktignok ikke prøvd dem selv men har god erfaring med første versjon. Bytter ved første anledning...)
Redhawke
Redhawke
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Lør Mar 27, 2010 4:19 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Desillusjonert » Lør Apr 24, 2010 1:45 pm

Redhawke skrev:Hva med JBL EON515?
Litt dyr, men da får du både lav vekt, dyp bass og nok guffe.

(Har riktignok ikke prøvd dem selv men har god erfaring med første versjon. Bytter ved første anledning...)


JBL EON er nok noe av det bedre som finnes på markedet og står øverst på ønskelisten, men jeg tviler på at budsjettet dekker såpass dyre høytalere.
Mvh. Rune
Desillusjonert
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Ons Apr 21, 2010 2:55 pm
Bosted: Buskerud

Innlegg Bajazz » Lør Jun 26, 2010 3:55 pm

Jeg har brukt BOSE L1 siden de ble tilgjengelig. Før det har jeg brukt alt: JBL, Mackie, FBT, Peavey, Yorkville etc...

Forskjellen er at nå har alt falt på plass: Best Lyd, mest kompakt størrelse, raskest rigging og best motstand mot feedback. Dette sammenlignet med mine forrige FBT MaxX som er Ferrarien blant aktive høyttalere. Har gjort A/B-tester mot MAckie og JBL hvor FBT vinner lydklarheten + at den veier det halve av Mackie/Eon.

Bottom line er at skal du ha bedre lyd må du opp et hakk i mot Konsert-systemer med prislapper som henger høyt over det en vanlig musiker kan drømme om.

Så ja, feedback-resistens er topp, og du kan bruke dem som kombinert monitor og Høyttalere + at de høres omtrent likt ut i hele rommet og sprer godt.

Skal du ha endel bass bør du ha 2 sub'er, og skal du ha MYE bass bør du vurdere ekstern aktiv sub.
Bajazz
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Lør Jun 26, 2010 2:48 pm
Bosted: Steinkjer

BOSE L1

Innlegg sven nilsen » Man Okt 18, 2010 12:07 am

Har lurt på disse i utleia , til feks konferanser , duo/trio(uten komp på boks)og skoler ! Fikk ikke noen DEAL med importør , så måtte høre med detaljist (musikksjappe) , som meldte : JÆVLIG BRA , MEN HAKKE HØRT DEM SJÆL ! HAKKE NOE DEMO !!!! ( Faghandel!) Feedback f.eks m / hodebøyle justering (mikser sitter jo PÅ høyttaler) . Max 4 inputs : Er det mulig å lure inn flere ? Høres greit ut , men er det ?
ØKONOMISKUTVIKLINGSHEMMET
sven nilsen
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Søn Okt 17, 2010 11:16 pm
Bosted: Holmestrand


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron