[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg musikkduden » Tor Sep 09, 2010 8:59 pm

Noen som har erfaringer med denne? Vurderer å kjøpe men alltid greit å samle litt erfaringer først..

http://www.musikkeksperten.no/product/568108/Presonus_Presonus-StudioLive-16.4.2.html

musikerduden
musikkduden
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Sep 09, 2010 8:46 pm

Innlegg Viking0 » Ons Okt 13, 2010 12:08 pm

Jeg hiver meg på denne tråden. Akkurat nå står det mellom en StudioLive 16 (FireWire) og Yamahas 01V96VCM (ADAT).

Skal brukes både live (uten pc/mac) og i hjemmestudio (koblet til pc/mac). Alle tanker og meninger mottas med takk.
Viking0
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Okt 13, 2010 11:38 am
Bosted: Oslo

Re: Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg Emil Sporsheim » Fre Des 03, 2010 3:34 pm

Gjorde en jobb på 24 kanaleren til Presonus denne uka, uten å egentlig ha tatt i den før.. Utrolig enkel oppbygging og forholdsvis bra lyd. Jazzband med mye akustiske kilder, så kan ikke utale meg om hvordan den funker med et rockeband.. Lett å skru eq på og de innebygde effektene låt faktisk overaskende bra. Kjørte to forskjellige klanger på Sax og trommeoverheng på noen perk partier. Monitoring var utrolig oversiktlig og lett tilgjengelig. 10 Auxer.. Imponerende!
Emil Sporsheim
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Fre Des 03, 2010 3:25 pm

Re: Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg osvald911 » Tir Apr 12, 2011 10:04 am

Hei, spennende og følge tråden.

Bandet vurderer og gå til innkjøp av 24 kanals versjonen og kan begrunne med følgende:

1. Liten og kompakt
2. Alt av eq, comp, lim osv
3. Greie preamper
4. Som sagt, 10 auxer.
5. All eq, comp, lim osv er tilgjengelig på auxer, sub, master og alle kanalene
6. Koble rett i macen og ta live opptak/studio opptak


Eneste negative er vel at det ikke er motoriserte fadere, men ganske enkelt og sette fadere på rett plass.

Så er vel bare og kjøpe?
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Re: Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg groennes » Ons Jun 01, 2011 10:59 pm

Heisann, jeg har gjort 5 jobber med 8 band på 24 kanaleren den siste uken. I kombinasjon med Waves Multirack er denne boksen bare helt genial. Hvis dere i Kvednabekkjers fortsatt lurer på å kjøpe en slik kan jeg godt ta med meg min til Bokn om et par uker når jeg skal dit likevel slik at dere kan låne den og teste.
groennes
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Fre Jul 11, 2008 8:08 pm

Re: Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg ruseim » Tor Jun 16, 2011 1:11 pm

Jeg har 24.4.2 versjonen, og det er en genial mikser. Jeg henta den i butikken og pakka den ut på soundcheck før spilling. Trengte ingen manual for å bruke den. Har du jobbet med en analogmikser så greier du uten videre å bruke denne. Du trenger ikke bla i menyer for å å få til ting.

10 Aux'er med egen send på mikseren.
2 Effekter med egne send og muteknapper.

Analoge gainknapper pr kanal.

Trykk på select på den kanalen du skal jobbe med, og alle kontrollene du trenger ligger rett foran øya på deg.

Det eneste du egentlig trenger å bruke menysystemet til er lagring av Scener (oppsett) og instilling av program på de interne effektene.

Denne mikseren gir mye for penga. Lydkvaliteten er det ikke noe i veien med. Gode preamper i den. Gate og Compressor fungerer bra.

Muligheten for å ta opp via firewire er genial. Bruker du det medfølgende programmet Capture er det enkelt med opptakt. Trykk arm på de spor som skal tas opp og trykk record. Enklere blir det ikke.

Muligheten for å mikse opptaket rett på mikseren er veldig bra. Har gjort det ved flere anledninger.

Det du ikke får med denne mikseren er motoriserte fadere og XLR kontakter på aux/gruppe ut. Men det kan jeg fint leve med.

Jeg har prøvd Yamaha 01V og den var ikke på langt nær så enkel å bruke. Det var mye fikling i menyer.

Kan trygt anbefale Presonus sine miksere.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik

Re: Presonus StudioLive 16.4.2 erfaringer?

Innlegg osvald911 » Fre Jun 01, 2012 1:15 pm

groennes skrev:Heisann, jeg har gjort 5 jobber med 8 band på 24 kanaleren den siste uken. I kombinasjon med Waves Multirack er denne boksen bare helt genial. Hvis dere i Kvednabekkjers fortsatt lurer på å kjøpe en slik kan jeg godt ta med meg min til Bokn om et par uker når jeg skal dit likevel slik at dere kan låne den og teste.



Litt seint svar.

Når skal du til Bokn igjen?
Det blir enten Allen & Heath GLD 80 mikseren (ser fantastisk ut) eller Presonus 24 (som også ser fantastisk ut, uten motoriserte fadere da)
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron