[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Liten PA, hva bør man kjøpe

Liten PA, hva bør man kjøpe

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Liten PA, hva bør man kjøpe

Innlegg Lydformidleren » Fre Apr 29, 2011 11:27 pm

Jeg er på jakt etter en liten PA-rigg til små jobber og lurer derfor på om noen har noen erfaringer med følgende:

Jeg har et relativt stramt budsjett, og er ikke interessert i ting som er utenfor mitt budsjett. Ei heller brukt, da jeg ønsker å leie anlegget ut.

Det jeg har sett på så langt er Mackie, enten SMR-450 eller Thump15, hvordan er disse i forhold til hverandre? Jeg har jobbet mye med SRM-450 og syns de er helt greie, de spiller høyt og sånn passelig pent og koster ikke skjorta. Det som gjør at jeg vurderer Thump er at den har 15" element, er det noen som har prøvd dette eller vet om det er verdt å gå ned i kvalitet (jeg antar at man gjør det siden man går ned i pris) for å få 15" fremfor SRMs 12"?
Bare for å friste meg selv og strekke budsjettet mitt så ser jeg også litt på Electro-Voice ZXA1. HAr noen noen erfaringer med disse, og bør jeg heller spare litt penger og vente med å kjøpe til jeg har råd til disse?
Lydformidleren
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Des 02, 2010 4:17 pm
Bosted: Stavanger

Re: Liten PA, hva bør man kjøpe

Innlegg toraabe » Fre Jul 15, 2011 11:28 pm

Det er mange ting man kan kjøpe der ute.
Selv så har jeg kjøpt to TOA 380SE topper sammen med to TOA SEB 18" subber
Sammen med DBX PA? prosessor og to QSC rmx2450 amper så låter dette egentlig veldig fint.
De veier litt men lyden er bedre enn mye nytt laget i plast...
Torbjørn
toraabe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 30
Registrert: Lør Jul 02, 2011 11:59 pm


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest