[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ønsker meg bra, liten PA.

Ønsker meg bra, liten PA.

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Ønsker meg bra, liten PA.

Innlegg Frode Hansen » Tor Des 29, 2011 7:48 am

Hei. Ny her.

Jeg skjønner at slike ting er subjektive, men jeg ønsker tilbakemelding og synsing fra forumet her.

Jeg spiller alene i forskjellige sammenhenger. Jeg synger, spiller el.gitar, og har selvlaget komp som backing.
Jeg har reist rundt med en Mackie-rigg i ti år, men er nå lei av bæring. Synes alt er for stort og tungt. Anlegget består av 2xMackie SRM450, 2xMackie SRS1500, og en Mackie VLZ-1402 i rack.
Som regel har jeg bare med èn av sub'ene - og i sjeldne tilfeller finner jeg at de to toppene er tilstrekkelig.

Jeg har lyst å skalere ned så mye som mulig, men selvfølgelig uten at det går noe særlig utover kvaliteten.
Derfor spør jeg dere: Hva bør jeg satse på av aktive anlegg, som er mindre/lettere enn Mackie-riggen min - men som låter best mulig?

Selv har jeg fått foreslått QSC som et veldig bra alternativ, der kanskje K10 er passende topper for meg? De har jo også en sub (KSub) med 2 12-tommere - som er litt mindre enn de sub'ene jeg har.
Kanskje et slikt oppsett - kombinert med f.eks den minste Mackie-mixeren (Onyx 820i) er veien å gå?

Eller har dere forslag på noe mindre eller bedre?

Takker så mye.
Frode Hansen
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Des 29, 2011 4:06 am

Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron