[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ridervennlig digitalmikser?

Ridervennlig digitalmikser?

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Hvilket av disse merkene ser du som mest ridervennlig?

Yamaha
3
25%
DigiCo
2
17%
A&H
0
Ingen stemmer
Soundcraft
2
17%
Digidesign Venue
3
25%
Midas
2
17%
Annet (svar i post)
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 12

Innlegg Klokkern » Tor Okt 30, 2008 6:32 pm

OK, løs beskrivelse, men jeg kommer ikke på noen bedre måte å si det på. Med 3D mener jeg at det ikke er noen dybdefølelse i mixene jeg gjør på en Vi6. Skrudde et band en gang den gikk ned, da måtte jeg stå og lytte i den uendelig lange tiden mixeren bruker på å restarte, og jeg kom egentlig frem til at balansen i mixen var god, men at det låt skremmende flatt.

Jeg kan egentlig sammenlikne dem med å skru på en god og en dårlig høyttalerflate. Man kan korrigere frekvensgang med eq, men prøver man å dytte inn en komplex mix er det lettere å "få plass" til alt i et dyrere / mer påkostet høyttalersystem, om du forstår hva jeg mener.

Har ikke prøvd Venue / Vi6 i A/B test, men jeg har skrudd på begge mixere på flere forskjellige høyttalerflater. Så jeg tror jeg kan si at det ikke er noen andre faktorer som spiller inn her. Jeg har drevet med dette lenge nok til å klare å høre at en H2000 låter bedre enn en Venice uten å måtte se på prislappen, for å si det sånn.... :wink:

Kom akkurat hjem etter å ha gjordt en soundcheck på en Yamaha M7CL, og må si at det er et veldig enkelt bord å bruke. Synes også at det låter et hakk bedre enn Vi6, om jeg skal være hlet ærlig...

Helt til slutt kan jeg jo nevne at Venue har mulighet for usannsynlig mange fete plug ins. Det, sammen med muligheten for å koble til et pro tools system på to minutter (og gjøre live opptak...) kanskje er det jeg setter ALLER mest pris på med den mixeren.

HELT til slutt (hvis noen skulle mistenke det): Jeg jobber IKKE for Benum eller noen andre importører av digital mixere :wink:
Klokkern
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tir Okt 28, 2008 3:30 pm

Innlegg yhoyland » Tor Okt 30, 2008 8:06 pm

Fair game det, du skal da få lov til å like akkurat hva du vil!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Forrige

Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest