[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Effekter til vokal

Effekter til vokal

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Effekter til vokal

Innlegg slobrock1 » Man Mai 19, 2008 8:54 pm

Er det noen som kan tipse meg om hva jeg skal gå til anskaffelse av, for å veksle mellom clean-vokal og noe mer distortion.
Har kikket på en Lexicon MX200, men aner ikke om dette er den rette løsningen for meg.

Synger for øvrig clean til forholdsvis tung rock, men ønsker litt vreng på dra-på vokalen!
slobrock1
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Man Mai 19, 2008 8:38 pm

Innlegg yhoyland » Tir Mai 20, 2008 2:57 am

Jeg bruker ofte en eller annen gitaramp som jeg mater vokal i til slikt, men det er ikke alltid det lar seg gjøre.

Du kan også bruke bare en gitartopp med vrengkanal og linjeutgang.

En vanlig gitarpedal fungerer også fint, men da må du innom en eller annen form for mikpreamp først.

Prøv deg frem!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Kroon » Tor Mai 29, 2008 5:44 pm

MX200 har ikke distortion dessverre.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Henning Svoren » Fre Jun 13, 2008 1:25 am

Har ikke testet det på konsert eller noe, men har brukt en Boss DS-1 når jeg har mikket opp skarp på et sanganlegget(ikke spør, dreiv bare å eksperimenterte). Signalet ble vel noe lavere, men tror det kan funke fint til vokal også. Om du er hi-fi kan du ha balansert a/b-pedal slik du bypasser vrengboksen helt og du kan ha en preamp på denne også. Kan også kjøpe en Yamaha SPX-50d. D skal stå for distortion. Ellers finnes det flere kule tape-delayer som kan brukes for å skitne til lyden med vreng(f.eks.roland re-201)
Henning Svoren
Superaktiv
 
Innlegg: 336
Registrert: Tir Jan 08, 2008 2:51 am
Bosted: Sunnmøre


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron