[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hjelp med å mikke opp en SITAR

Hjelp med å mikke opp en SITAR

Alt fra Speakon-plugger til LED.

Hjelp med å mikke opp en SITAR

Innlegg mrock » Man Des 29, 2008 10:32 pm

Hey,

er det noen her som har peiling på hvordan jeg burde mikke opp en sitar live? Jeg har brukt flere forskjellige kondensator mikker, men ingen fanger opp dybden, og utelater veldig mye av resonansen som kommer ut av den. Selve sitaren har ingen åpninger i kroppen som feks en akustiskt gitar, bare så det er sagt. Har også tenkt på mikrofoner som brukes til strykere osv, men ønsker å høre noe fra andre før jeg bruker 2500 ,- på en slik.

Håper på svar!

M
mrock
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Des 29, 2008 10:29 pm

Innlegg yhoyland » Ons Des 31, 2008 3:40 pm

Jeg vil tippe at 1 mygg og 1 kondis vil fungere bra. Teip myggen i nærheten
av broa og kondisen 10-15 cm fra instrumentet hvor halsen møter kroppen.

Du kan vel leie mikrofoner en gang eller to før du bestemmer deg for å
kjøpe?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg karl-petter-nord » Ons Mai 27, 2009 2:47 pm

Enig med Yngve i at du kan leie deg mikrofoner før du bestemmer deg for å kjøpe. Luthman importerer fishman preamps, og interne mikrofoner for gitar. Skal forundre meg om ikke de skulle ha en løsning som kan fungere bra for deg. Ulempen er vel det at du bør ha fagfolk til å installere mik'en. Se Electronics lanserte jo en mikrofon for et par år siden (http://www.seelectronics.com/GM10.html), ikke direkte vakker å se på, men har fått fine kritikker.
Ikke fall for fristelsen å kjøp billig utstyr!
karl-petter-nord
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Mai 25, 2009 11:53 am
Bosted: Rørvik


Gå til PA og Lys

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron