[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Gitarist er gitarist verst antar jeg

Gitarist er gitarist verst antar jeg

Bransjerelaterte emner.

Gitarist er gitarist verst antar jeg

Innlegg nilsemann » Tir Feb 17, 2009 7:29 pm

Var på spilling i helga, opp på scena kom en kar og ville jamme. Jeg er sosialt anlagt så han slapp til vettu. Vi dro en gammel JJ Cale, han dro de verste fjortis (r*** riffa) fort som fy, hadde peil på teknikken om ikke annet.
Så kommer'n og forteller meg at jeg må jobbe med solo riffa mine :evil:
Jeg sier nei, tror ikke det, har spilt sånn i 20 år jeg. Billig anlegg og høyt hårfeste til tross, har rimelig mange spillekvelder under beltet. Så spør den frekke f**n om jeg ikke vil "komme noen vei" Hadde lyst til å tre telen ner i halsen på'n, men jeg er snill også :wink:

Det er en i et hvert publikum "ta en du kan" " for mye bass" for mye sånn og for mye slik, men fra en musikerkollega burde man kanskje kunne forvente litt med respekt for utøvingen av yrket, eller?
Folket vil ha brød og sirkus
Hadde nøyd meg med ny gitar jeg ;-)

http://nilsemann.net
www.myspace.com/countrytrubadur
nilsemann
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Fre Nov 21, 2008 9:02 am
Bosted: Sarpsborg

Innlegg Trallala » Ons Feb 18, 2009 12:34 am

Eit spanskrør hadde vore på sin plass her.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg goldenGeek2 » Ons Feb 18, 2009 9:46 am

Du kan vere sikker på at det ALLTID er ein eller annen idiot av dette slaget blandt publikum. Du har min fulle sympati for å ville skade vedkommende, det er utrulig fristende å gi slike en liten ørefik.
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Innlegg bjornsjoflot » Ons Feb 18, 2009 9:42 pm

Hvorfor er det alltid disse som ikke har kommet forbi gutteromsstadiet som tror de kan lære alle andre hvordan det skal spilles? Det er jo en grunn til at disse sitter hjemme mens vi andre er ute på spillejobb...
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Innlegg 2fast4me » Tor Feb 19, 2009 2:34 pm

Som utespillende musiker, blir man alltid "målt" enten man spiller coverlåter (og særlig da..) eller eget (tryggere...), enten det går på tekniske ferdigheter, lyden eller det rent musikalske.
Det er bare det at ikke alle sier det rett ut, men deler det med "klikken sin" i lokalet. Du eller bandet blir likevel bedømt. Får du/dere jobb igjen på samme sted, så kan man vel anta at oppdragsgiver er fornøyd i allefall.

Men, kan det likevel hende at en "fortspillende guttejævel" noen ganger har et poeng....

Kan det hende av vi (jeg på 52) som har holdt på en stund, kanskje gått i de samme sporene, kanskje fortsatt spillende på ihjelspilte låter, teknikken kanskje like sleivete som den var for 30 år siden (...det er jo sånn jeg speller'n!). Hvis målet *bare* er å spille ute og oppdragsgiver er fornøyd, så er det vel greit da.

Men, hvis målet var å forbedre seg som musiker, der tekniske ferdigheter på eget instrument kan være en betydelig del og det kanskje medførte at bandet tok ute-pause i 1-2 år......kanskje hvalpen er inne på noe?
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron