[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Erfaringer med netthandel vs kjøp i butikk

Erfaringer med netthandel vs kjøp i butikk

Bransjerelaterte emner.

Erfaringer med netthandel vs kjøp i butikk

Innlegg 2fast4me » Tor Feb 19, 2009 7:00 pm

De fleste musikere jeg kjenner ønsker å gjøre kronene så drøye som mulig, når musikkutstyr skal kjøpes inn. Dessuten kommer momenter som personlig service og tilgjengelighet om noe skulle feile. Det å kjøpe utstyr blir en totalvurdering.

Selv har jeg noen grunnprinsipper:

- Jeg kjøper aldri GITAR usett/uprøvd. Her er det så store variasjoner, både på helt nye instrumenter og på brukte.

- Selv om en høykvalitets rør-amp eller kabinett også har variasjoner, så er netthandel mer forsvarlig. Pass bare på å få 230V strømforsyning.

- Forbuksmateriell er det MYE å hente på (strenger, stikker, plekter) forutsatt at du kjøper litt kvanta.

Erfaringer på godt og vondt i det siste:
Bestilte endel ting (ca. 15K NOK) fra Thomann i Tyskland 20. desember. Thomann hadde jeg ikke prøvd før. Prisene var MEGET forlokkende MEN,

- Nettbestillingen feilet ETTER at jeg hadde tastet inn VISA-kort opplysningene. :shock:
- Deretter utrolig treg respons på E-post HOTLINE.
- Etter masse om og men, måtte jeg bestille på nytt, ikke på nett, men med en e-post inneholdende de enkelte varenummer!!! :evil:
- Deretter en e-post tilbake med prisutregninger fratrukket tysk MVA og krav om pengeoverføring via bankforbindelsen før varene skulle sendes.
- En uke går før Thomann bekrefter mottak av penger (jeg brukte 1 dag).
- Ytterligere to uker går før de melder via e-post at varene er sendt fra Thomann. Men denne e-posten sier ingen ting om HVEM som er speditør, ei heller ref. nummer eller shipmentreferanse.
- Ny e-post sendes til Thomann - 4 dager går uten et pip. :twisted:
- Så ringer plutselig Schenker (speditøren heldigvis) og forteller at godset er i Norge og at jeg skal motta en epost eller fax som forteller hva jeg skal betale i norsk MVA. (gjort i dag). :D
- Lurer på NÅR jeg får varene på døra (i morgen er det 2 måneder siden jeg la inn ordren første gang). :?

Har jeg vært uheldig med Thomann eller er det slik med handel musikkutstyr på nettet?

Jeg har derimot MEGET god erfaring med netthandel ellers, f.eks. til Komplett, NetOnNet, Platekompagniet osv.
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Innlegg FinnArild » Fre Feb 20, 2009 12:39 am

Ting har gått veldig bra foreløpig - den største bestillingen så langt var Quantum Leap Symphonic Orchestra Platinium direkte fra EastWest i fjor våres og det tok ikke lang tid før jeg hadde den. 1 dvd var det feil på, så jeg sendte mail om det og fikk bytte-dvd innen kort tid.

Så sendte de meg en mail og sa at jeg faktisk kunne benytte meg av 2for1 tilbudet deres - så jeg sa at jeg ville ha Choirs pakken i tillegg og innen et par uker hadde jeg den også.

Storfornøyd!
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg 2fast4me » Lør Feb 21, 2009 9:41 am

Bra. Det er jo sånn det skal være.
Skjønner ikke at det skal være så vanskelig for enkelte - særlig for Thomann, som markedsfører seg med å være store og profesjonelle.
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Innlegg H-Musikk » Lør Feb 21, 2009 11:27 am

Jeg har handla fra USA, England, Tyskland og Danmark...har bare positiv erfaring :D
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Varene kom idag!

Innlegg 2fast4me » Tir Feb 24, 2009 4:19 pm

Varene kom altså i dag - 2 måneder og 2 dager etter bestilling. :o :)

Det positive var at ALT jeg bestilte kom, og det ser riktig ut. :D
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron