[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvordan få utgitt låter som låtskriver?

Hvordan få utgitt låter som låtskriver?

Bransjerelaterte emner.

Innlegg Jazzk » Søn Mar 01, 2009 2:29 am

Jeg har pro tools og da, men det funker jo selvfølgelig ikke... "increase HW buffer size"blablabla... Hadde bare det funka hadde jeg hatt profft program ialle fall. Men samarbeidspartner var en god ide.
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Innlegg Jazzk » Søn Mar 01, 2009 2:36 am

Hvor finner jeg forresten de "How to be more successful" artiklene? Jeg finner bare nr 12 og 13 når jeg søker på det...
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Innlegg neokmin » Søn Mar 01, 2009 11:01 am

Jazzk skrev:Jeg har pro tools og da, men det funker jo selvfølgelig ikke... "increase HW buffer size"blablabla... Hadde bare det funka hadde jeg hatt profft program ialle fall. Men samarbeidspartner var en god ide.


Mange Pro Tools brukere her som sikkert kan hjelpe deg.
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg bjornsjoflot » Søn Mar 01, 2009 12:18 pm

Det er mange år siden det holdt med et råttent kasettopptak for å få folk i bransjen til å høre på musikken din. Idag går alt som ikke låter noenlunde greit rett i sylinderarkivet på kontoret der i gården...
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Innlegg erikbad_@hotmail.com » Ons Mar 11, 2009 10:18 am

Hvis du ikke har mye produksjonserfaring er Garageband et veldig bra program som faktsik får ting til å låte ganske bra. Jeg ville prøvd ut det hadde jeg vært deg;)
erikbad_@hotmail.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Feb 25, 2009 1:33 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Jazzk » Ons Mar 11, 2009 10:12 pm

Ja, har prøvd det en del nå, men det låter fært amatør da... det må da gå an å få det til å låte litt bedre, til tross for dårlig utstyr? Er det noe sted jeg kan lese om noe, eller noen som har tips?
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Innlegg Trallala » Ons Mar 11, 2009 10:58 pm

Tips: Legg ut ut ein mix på nettet og legg linken her, så er det sikkert fleire som kan koma med kontrete råd.... :)
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Jazzk » Tor Mar 12, 2009 1:16 am

Ok:) her ligger tre låter, som alle har samme problemet: http://www11.nrk.no/urort/artist/AskTBorgen1/default.aspx

Det høres ikke ut sånn som jeg vil det skal høres ut, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det sånn som jeg vil ha det...
Det er særlig den som heter Tonight jeg tenker på da.
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Innlegg Trallala » Tor Mar 12, 2009 2:50 am

[quote="Jazzk"]Ok:) her ligger tre låter, som alle har samme problemet:
quote]
-----

Kva meinar du sjølv er problemet?

(Bror min er psykolog. Beklagar....)
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Jazzk » Tor Mar 12, 2009 7:35 pm

Altså, jeg liker ikke lydbildet helt... Gitaren høres ikke ut sånn som jeg vil (den skal være varm og myk, smooth og fyldig, eller hva jeg skal si...). Alt skal være litt smooth på en måte... jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare....
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Innlegg zetell » Søn Mar 15, 2009 2:20 pm

Det kunne kanskje vært en ide om du forklarte hvordan du spilte det inn? Blir lettere å hjelpe deg på "rett vei" da.
Hvis du mikker opp en Jamo høytaler med en munnspill-mikrofon, så blir det ganske vanskelig å få bra lyd(bare for å sette det på spissen) :D
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg Jazzk » Søn Mar 15, 2009 5:27 pm

Brukte en Shure PG58 mik til å ta opp gitar i GarageBand, gjennom en M-Box, og el. gitar og bass rett i mboxen og midikeyboard rhodes, piano og div. Trenger du noe mer info? Ellers, takk for hjelpa;)
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Re: Hvordan få utgitt låter som låtskriver?

Innlegg Norun Marie » Lør Jul 23, 2011 12:47 am

Hei!
Jeg lurte på om noen kanskje hadde noen tips til å skrive låter/eller hvordan bli artist uten å klare å skrive låter ferdig??
Jeg elsker og synge, danse, ja, alt ved musikk. Men jeg klarer nesten aldri å skrive en sang ferdig. Jeg blir inspirert nesten hver dag, setter meg ned å skriver, men ofte mister jeg inspirasjonen midt inni sangen. Og hvis jeg ikke gjør det, finner jeg ikke en fresh melodi til sangen etterpå.
Ingen av vennene mine er like store musikk elskere som meg, så finner ikke noe hjelp der^^ :)

Hadde vært kjempe fint om du hadde ett svar eller to :)) ??
Norun Marie
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Lør Jul 23, 2011 12:31 am

Re: Hvordan få utgitt låter som låtskriver?

Innlegg yhoyland » Man Jul 25, 2011 3:14 pm

Hvor du skal sende demoen er avgjørende for hva som er viktigst:

Forlag/Publisher:
1: Låten må være BRA.
2: Demoen må være BRA. Bør låte så profft som mulig.
3: Vokalen er VIKTIG. Bruk en vokalist som har masse chops.
Det er utrolig vanskelig å få en forlagskontrakt dersom du ikke allerede har en portefølje med radiolåter og litt fartstid i bransjen. Det beste du kan håpe på som helt ukjent og fersk er at låten din er så bra at de er villige til å gjøre en one-off deal der de pitcher den ene låten for deg først - mot en cut av TONO selvsagt (regn med ca 40-50% hvis du er helt ukjent). Du får ikke en forlagskontrakt - eller noe forskudd - uten at det er relativt "safe" å satse på deg.

Label/plateselskap:
Plateselskap er ute etter artister - ikke låter. Låtene skrives til artisten etterpå. Ingen vits i å pitche bare låter (uten artisten) til et plateselskap.
1: VIKTIGST er at artisten din har masse karaktér. En stemme som er spesiell, gjenkjennelig og sterk. Og at vedkommende kan synge.
2: Låten. Produksjonen er mindre viktig. Låten artisten synger bør være bra, og passe til artisten.
3: Produksjonen kan være helproff, eller bare en demo. Ofte bedre med en helt enkel akustisk demo enn en stor mislykket produksjon
4: Husk proffe bilder av artisten. Bruk en proff fotograf.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Forrige

Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron