[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - The Gathering

The Gathering

Bransjerelaterte emner.

Innlegg Kroon » Fre Apr 17, 2009 2:05 am

Dette med Maslow er jeg ikke enig i.

Kunst befinner seg ikke øverst i pyramiden, tvert i mot, kunst hører hjemme NEDERST i pyramiden, sammen med fysiske behov.

Bare se på de økonomisk svakeste samfunnene på jorda.

De aller fattigste menneskene OMGIR seg med kunst; musikk og sang er helt SENTRALE elementer i slummen, i indianerstammer, blant flyktinger verden over.

Når du bare såvidt har mat på bordet, er kunst, kjærlighet og fellesskap det eneste du har.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Blix » Fre Apr 17, 2009 2:30 am

Her er det også en del poenger:

http://musically.com/blog/2009/04/08/bi ... gital-era/

Brlf
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg 2fast4me » Fre Apr 17, 2009 9:14 am

Absolutt - denne bloggen nyanserer og gjør gode avveininger i nedlastingsspørsmålet - BRA!

Kunst befinner seg ikke øverst i pyramiden, tvert i mot, kunst hører hjemme NEDERST i pyramiden, sammen med fysiske behov.


Skulle ønske du hadde rett. Det utsagnet er kun riktig om du lanserer Kroon's behovspyramide. Maslow's definisjon har foreløpig flere tilhengere både fra politisk og legmannsmessig side.

Bare se på de økonomisk svakeste samfunnene på jorda.

De aller fattigste menneskene OMGIR seg med kunst; musikk og sang er helt SENTRALE elementer i slummen, i indianerstammer, blant flyktinger verden over.

Når du bare såvidt har mat på bordet, er kunst, kjærlighet og fellesskap det eneste du har.


Det er helt riktig det du hevder at de mest primitive stammekulturer har kunstnerisk innhold (musikk) i livet sitt. Men, det er etter at de har spist, sikret seg mot løver, pult (moderator får ha meg unnskyldt), er på talefot med naboen og har sosial aksept i et fellesskap, at de tar frem trommene sine.

Men det kan være lyspunkter......sett fra kulturlivets sider.
Paradoksalt nok, øker faktisk behovet for underholdning i krisetider. Det så vi her i Norge på oppblomstringen av teaterlivet på 30-tallet og revylivet under krigen. I tider med høykonjunktur, overflod, og en personlig økonomi som tillater at vi omgir oss med unødvendig materialistisk stasj, får vi kastet tilbudene etter oss hele tiden. Det gjør at de fleste distanserer seg, gidder ikke å bry seg.....fordi det fikser seg likevel (det finnes NicePrice overalt). Derfor skal vi ikke se bort fra at dette bildet endrer seg drastisk, om finanskrisen blir langvarig......

Uansett domsutfallet av PirateBay saken idag, så tror jeg vi er ved et vendepunkt. Denne saken har åpnet øynene på bransjen og politikerne (forhåpentligvis). Og, derfor håper jeg fortsatt på MIN løsning ut av uføret...

Have a nice and creative day :D !
Fender brukes bare i båten - Ibanez derimot....
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Innlegg Kroon » Fre Apr 17, 2009 10:16 am

Det utsagnet er kun riktig om du lanserer Kroon's behovspyramide.

Hva? Har du ikke hørt om den? Jeg trodde det var pensum. ;)
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron