[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Musikk til isdans

Musikk til isdans

Bransjerelaterte emner.

Musikk til isdans

Innlegg 2fast4me » Ons Mai 13, 2009 9:38 pm

Jeg er i familie, litt ute i slekta, med en 18-åring som har ambisjoner i isdans. Hun har spurt meg hva det vil koste å få skrevet et originalkomposisjon for et program på 3,5 minutter. Selv har jeg ikke peiling på hva det kan dreie seg om.

Er det noen her som kunne komme med et anslag?

Musikken bør være i klassisk "isdans" stil, med noe rolig og noen raske partier.

Utgangspunktet vil f.eks. være å få en video av gjennomføringen av programmet (koreografien), slik at komponisten kan tilpassen stykket etter dette.
Fender brukes bare i båten - Ibanez derimot....
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Innlegg yhoyland » Tor Mai 14, 2009 1:30 am

Komponeringen er én ting - det kan variere veldig fra komponist til
komponist. Jeg tør ikke komme med et tall, men kanskje Kroon eller noen
andre som er mer inni det sjiktet i bransjen kan svare mer konkret.

Husk også på at før musikken kan spilles av på CD må den også spilles INN
på CD. Avhengig av hvor mange musikere du skal bruke på dette så kan
denne delen komme til å koste vel så mye som selve komponeringen.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Musikk til isdans

Innlegg Whirly » Tor Mai 14, 2009 12:40 pm

2fast4me skrev:Musikken bør være i klassisk "isdans" stil, med noe rolig og noen raske partier.


Veeeldig lenge siden jeg så isdans sist, og har litt problemer med å skjønne hva klassisk isdans stil innebærer :) Mener å ha hørt bruk av både klassisk musikk og popmusikk til dette formålet.

Snakker vi her om musikk for et symfoniorkester eller for vanlig popbandbesetning (1 mann + tusen softsynther :lol: )?
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Innlegg 2fast4me » Tor Mai 14, 2009 6:36 pm

Takk for innspill!

Husk også på at før musikken kan spilles av på CD må den også spilles INN
på CD. Avhengig av hvor mange musikere du skal bruke på dette så kan
denne delen komme til å koste vel så mye som selve komponeringen.


Jeg ser for meg en ren "synth" komposisjon (samplene er så bra for tiden at jeg er sikker på at det duger). Når det gjelder mastring så tror jeg kanskje jeg kan hjelpe til med den biten her hos meg. Dette vil jo være en "one-of" og koding til .CDA går greit her.

Veeeldig lenge siden jeg så isdans sist, og har litt problemer med å skjønne hva klassisk isdans stil innebærer Mener å ha hørt bruk av både klassisk musikk og popmusikk til dette formålet.


Ja, dette blir jo kjernen i diskusjonen mellom utøver og komponist. Jeg tipper at målet kan være: "Følsomt nok, rampete og vågalt nok, og spennende nok til at samspillet mellom utøver og musikk fenger publikum og dommere (lett å si.... :D .)"

Snakker vi her om musikk for et symfoniorkester eller for vanlig popbandbesetning (1 mann + tusen softsynther )?


Som sagt, tror jeg på "én mann (eller dame selvsagt) og hans (hennes) synther", ellers blir det økonomisk overkill for far og datter.

Er dette noe noen synes høres spennende ut?
Fender brukes bare i båten - Ibanez derimot....
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron