[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bacheloroppgave - Music Management

Bacheloroppgave - Music Management

Bransjerelaterte emner.

Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg madsscott » Ons Feb 16, 2011 12:56 pm

Noen som har noen ideer om hva jeg kan skrive bacheloroppgave om i Music Management. skal selvføgelig inneholde noe innen musikkbransjen.

På forhånd takk

Mads
madsscott
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Feb 25, 2009 7:14 pm

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg yhoyland » Tor Feb 17, 2011 11:23 pm

Kult! Det er hundrevis av temaer å skrive om - hva interesserer deg? Hva lurer du på? Hvilke områder er mest aktuelle/interessante for deg å jobbe med i fremtiden?

Å skrive en BA oppgave kan være en kjempemulighet til å skaffe seg spisskompetanse på et bestemt område, og hvis du går inn for det kan den hjelpe deg å bygge nettverk underveis - ikke tenk på det som bare en skoleoppgave som skal leveres og vurderes - her har du en gyllen mulighet til å bruke massevis av tid på noe du kan få bruk for senere.

Hvilken skole studerer du ved?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg madsscott » Fre Feb 18, 2011 1:48 pm

Ja. Er alt for mye å skrive om og jeg er generelt interessert I alt, så trenger et kick bak. Jeg har veldig lyst å jobbe med festivaler, nisjesjangre (blues f.eks.). Dessuten liker jeg å jobbe med branding og økonomi. Så det gjelder å treffe en god problemstilling der

Ser på det som en god mulighet, så jeg håper jeg finner et tema som er godt og ikke bare en oppgave som du sier. Men jeg er usikker på hvilken retning jeg skal gå og spisse til.

Studerer ved Høgskolen I Hedmark avd. Rena. Eneste skolen I landet med Music Management.

Tusen takk for at du deler tankene dine. Gir inspirasjon.
madsscott
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Feb 25, 2009 7:14 pm

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg yhoyland » Fre Feb 18, 2011 3:37 pm

Kanskje en interessant vinkling er festival vs branding og synergiske effekter med lokalt næringsliv?
Dette er et område der det skjer mye spennende for tiden. Samarbeid utover vanlige sponsoravtaler ligger an til å bli mer og mer viktig i årene som kommer for at festivalene skal kunne overleve - og ikke minst dersom de skal vokse seg store og solide...

Tror du gjør lurt i å styre unna spesifikke sjangre. Selv om det er musikken som selvsagt står i sentrum og som er mest interessant for oss som jobber med dette, er dessverre pengene vi må hente som oftest i lommene på folk som bryr seg lite om kunstelementet i musikken. Det er lett å lage en festival hvis du har uendelig dyp lommebok - utfordringen ligger alltid i finansieringen. Hvilke løsninger kan man finne frem til i samarbeid med sponsorer/investorer for å sikre økonomien til festivalen og samtidig gjøre det til en økonomisk interessant investering for de som sponser? Balansegangen mellom trekkplaster og kunstnerisk profil etc etc... mye spennende her.

Luft noen teorier og idéer, så får du sikkert provosert frem noen sterke synspunkter fra folka innpå her.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg madsscott » Lør Feb 19, 2011 6:26 pm

Nå begynner det å komme noe interessant her. Har vært inne på tanken ang noe rundt det. Og ser på det som en veldig god vinkling til oppgaven å dra inn næringslivet siden det er der pengene ligger. Det skal jeg i hvert fall ta med meg videre uansett

Ja. Det er jo pengene en lever av, så å bare drive med nisje går dessverre ikke. Så er veldig opptatt av gode økonomiplaner og gode løsninger på finansieringen. Veldig mye spennende tanker.

Tusen takk for hjelpen. Nå har tankesmia begynt å rulle, så håper jeg bare på en snøballeffekt. Godt å ha et forum som en kan lufte tankene sine og få tilbakemelding på også. Til stor hjelp :D
madsscott
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Feb 25, 2009 7:14 pm

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg yhoyland » Søn Feb 20, 2011 10:23 am

Bare hyggelig! Fyr løs om du har idéer som du trenger å lufte!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Bacheloroppgave - Music Management

Innlegg madsscott » Tir Mar 15, 2011 2:57 pm

Trenger en litt frekk greie når det gjelder en problemstilling.

“Hvilke løsninger kan man finne frem til i samarbeid med sponsorer/investorer for å sikre økonomien til festivalen og samtidig gjøre det til en attraktiv festival (trekkplaster/kunstnerisk profil)?

Festivalenes rett til å leve – balansegangen mellom trekkplaster og kunstnerisk profil”

Den må snevres mye inn slik at den er skikkelig spiss og gjerne ganske frekk. Håper noen kan komme med noen ting jeg ikke har tenkt på.
madsscott
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Feb 25, 2009 7:14 pm


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron