[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Gi ut en single

Gi ut en single

Bransjerelaterte emner.

Re: Gi ut en single

Innlegg Jazzk » Tir Apr 19, 2011 7:16 pm

Nå har jeg fått registrert meg, og man trengte ikke noe org.nr.

Neste spørsmål blir da, når man skal gi ut single, holder det da å registrere innspillingene med det skjemaet her: http://www.gramo.no/download/18.3b063add1101207dd4680003511/ISRC-reg.pdf?
Eller må man bruke dette skjemaet til noe også: http://www.gramo.no/download/18.2fa66c16113b4c7e596800043/ISRC+reg+album.pdf?
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Re: Gi ut en single

Innlegg H-Musikk » Tir Apr 19, 2011 11:02 pm

Jazzk skrev:Nå har jeg fått registrert meg, og man trengte ikke noe org.nr.

Hmmm...merkelig. (Online registreringen er som utøver, skal du melde deg inn som produsent så må du ringe og på tilsendt skjema,,,men dette har du sikkert gjort)

Det siste skjema er det du som produsent sender inn og registrerer ISRC koder på de enkelte låtene på en CD. Det første ser ut til å være et du som produsent bruker for å registrere hvilke utøvere som har deltatt på en låt.. (jeg er litt usikker på dette skjema)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Gi ut en single

Innlegg Jazzk » Fre Apr 29, 2011 4:19 pm

Hm, ser theBizmo operer med noe som heter UPC-kode, og ikke EAN-kode, som er nevnt tidligere her. Er UPC og EAN koder det samme? Hva er evt. forskjellen?
Og en ting til, mår ISRCkode og master og alt det er klart, og det eneste som mangler er å selve utgivelsen, hvilken måte er best å gjøre det på da? Hvilke alternativer har man? Har sett at bl.a. reverbnation og theBizmo tilbyr digital distribusjon. Er det noen andre, som evt. er bedre?
Jazzk
Med på notene
 
Innlegg: 59
Registrert: Søn Feb 22, 2009 4:12 pm

Forrige

Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest