[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tips til mal på mail til konsert arrangører/spille steder??

Tips til mal på mail til konsert arrangører/spille steder??

Bransjerelaterte emner.

Tips til mal på mail til konsert arrangører/spille steder??

Innlegg cosmicfall » Lør Jan 12, 2008 10:13 pm

Hei

Jeg spiller i et hard rock band inspirert av band som Queens Of The Stone Age, El Caco, Thulsa Doom, Foo Fighters, Wolfmother osv osv.. Vi ble ferdig med vår første full-lengder nå i høst og skal nå virkelig gå inn for å ta et skritt videre og komme nærmere måle om å kunne leve av musikken..
En ting er sikkert om man skal kunne komme noen vei i denne bransjen og det er at man må ha tro på seg selv og prosjektet sitt, og det har vi. Vi har begynt med å lage nye låter nå etter å ha jobbet oss drit lei på det gamle, og vi føler virkelig at vi er på god vei med å finne en identitet som band.
Jeg skammer meg ikke for å si at jeg synes vi er ganske bra, og hvertfall alderen tatt i betrakting(alle 88'modeller)..

Jeg føler bare at skal man få en festival/klubb/utested eller lignende til å booke deg, så må man presantere seg godt med en god mail først, for at dem i det hele tatt skal ta seg bryet med å sjekke ut musikken i linken eller vedlegget som følger med mailen.

Er det noen her som har noen gode tips til hva som funker som lokkemat for å få de til å høre på musikken i steden for å slette mailen før de i det hele tatt har hørt om det er noe for dem eller ei..

Kan jo si i korte trekk at vi er et band med energisk sceneshow og mye spille glede. Vi har catchy riff og melodi-linjer som svinger, samtidig som det er deilig tungt og heavy sound. Greit å ha litt å bygge på ettersom det er litt forskjellige framgangsmåter ut i fra målgruppen du ønsker å spille for og de stedene du ønsker å spille på for å nå ut til målgruppen..

På forhånd takk

Carl-Henrik ( The League Of Extraordinary Useless Gentlemen )
www.myspace.com/theloeug
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo

Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron