[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Låtskriver søker tekstforfattere.

Låtskriver søker tekstforfattere.

Bransjerelaterte emner.

Låtskriver søker tekstforfattere.

Innlegg Zardo » Tor Jan 17, 2008 5:55 am

Finnes det noen flinke tekstforfattere der ute som er interessert i samarbeide med låtskrivere.

Selv har jeg lett for å lage låter - men sliter med tekstene.
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg yhoyland » Søn Jan 20, 2008 2:16 pm

Dette tror jeg det er mange som sliter med... :cry:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg G_Sun » Fre Feb 01, 2008 12:35 pm

Tja, hvilken sjanger vil du si låtene dine hører inn under?
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Innlegg Zardo » Tor Feb 28, 2008 3:01 am

Sorry, har ikke sjekket innom og fulgt opp.

Forsåvidt i de fleste sjangre - alt etter "behov", ønske og smak - ganske bredspektret, fra køntri til jazz - men liker best melodisk pop og soulinspirert musikk.
Donald Fagan/Steely Dan er vel det mest kuleste jeg vet om - regner dem som mine "åndelige" musikalske forbilder og veiledere.

Har syslet med mine egne saker i noen tiår, og mener å ha opparbeidet og generert såpass mye kreativt stoff og erfaring, som jeg brenner etter å gå videre med.
Spiller i hovedsak tangenter og gitar - men ønsker mest å stå bak, som låtskriver for andre artister/band.
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg G_Sun » Tor Feb 28, 2008 3:56 pm

Tenkte du en som kunne lage tekster til melodiene dine, eller
en som hjelper deg til å skrive tekstene selv?
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Innlegg FinnArild » Tor Feb 28, 2008 6:55 pm

Norsk eller Engelsk
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg Zardo » Fre Feb 29, 2008 4:59 am

Jeg har innsett at jeg aldri blir noen tekstforfatter - til det er prosessen alt for omstendelig, selv om jeg har noen lyse øyeblikk, sånn hvert skuddår. :)
Så jeg satser på å fokusere på det jeg forhåpentligvis er best på; å være musikalsk kreativ.
Så et samarbeid med noen som er gode på tekst - enten ved å lage tekster til låter, eller omvendt - hadde vært spennende å få lov og være med på.
Det kunne selvfølgelig også være aktuelt å jobbe sammen med begge deler - noe som kanskje er det mest ideelle, om det faller naturlig.

Jeg er selvfølgelig smertelig klar over at selv om en er dyktig og har talent, kan veien frem til suksess være lang - så om noen har behov og ønsker i forhold til å prøve et kreativt samarbeid, stiller jeg gjerne opp på fritt grunnlag, til jeg forhåpentlig vis kan bevise at jeg har noe å fare med.
En slik tillit må selvfølgelig gå begge veier.

Hvilke språk teksten skal være på spiller igrunn ikke så stor rolle - det avgjørende er vel at den har en rytme og flyt som gjør det lett å sette musikk til - men det har jo også litt med sjanger å gjøre, osv.
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg FinnArild » Fre Feb 29, 2008 11:34 am

Jeg kan prøve meg, jeg.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Sangtekster

Innlegg Aniita » Fre Feb 29, 2008 6:01 pm

Hei! Dette hørtes morsomt ut. Jeg er veldig intr. i et samarbeid med musikere for å få en bredere erfaring i min skriving.
Ta gjerne kontakt.
Anita
Aniita
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Fre Feb 29, 2008 5:48 pm

Innlegg Zardo » Lør Mar 01, 2008 2:44 am

Dette var jo litt av et rush :D - og det er jo hyggelig.
Så spørs det hvordan dette best kan organiseres.

FinnArild; du er jo en erfaren om dyktig låtskriver, som har holdt på lenge - ikke minst i forhold til å ha resultater å vise til.
Så jeg er litt spent på hvordan du kan ha bruk for mine ringe tjenester.
Jeg har sjekket ut videoen til cd'en din - låten var hvirkelig bra, slik musikk har jeg absolutt sansen for.
Progressiv rock, en sjanger som passer meg bra - der burde jeg ha noe på lager. Hadde vært morsomt å kunne jobbe med det.
Får høre hvordan du kunne tenke deg dette her.

Aniita; ja, det høres unektelig morsomt ut - vi får se hva vi kan få til.
Jeg tolker det slik at du skriver tekster, og har lyst til å få satt musikk til dem - eller skriver du musikk også, og vil gjerne ha litt feedback?

Det går vel også an å ta ting på PM, eller email.

Legger ved en link til en slags køntri pop/rock-låt jeg har lagt ut på noe som heter asiaforum.no - et forum hovedsaklig for alle som har et nært forhold til Thailand (har vært thai-gift de siste 8 årene) - der jeg og en annen musiker har et slags låt-prosjekt, der vi selv og medlemmene (forhåpentligvis) skal prøve å sette tekst til dette - og om det noen gang blir ferdig er meningen å legge det ut på youtube som en reklame for forumet.
Den er spilt inn med mikken til hodetelefonene på pc'en fort og gæernt, uten å gidde å få det til å låte perfekt - men bare slik at folk skulle få en "omgang" av låten å forholde seg til.
(Litt treigt beat, igrunn - men men.)
Her er den - så kan dere kanskje også få en liten indikasjon på om dette eventuelle samarbeidet har "livets rett" - eller om det er best å hoppe av med en gang. :)

http://www.asiaforum.no/files/MyAsianGirl.mp3

Som en liten kuriositet vil jeg promotere noen gode venner i Thailand, som nettopp har fått laget seg et par videoer til en cd de spilte inn i Bangkok for ca. 1 1/2 år siden - noe de ville jeg skulle være med på, men vi måtte reise til Norge like før.
Det hadde vært morsomt - men lot seg ikke gjøre for mitt vedkommende.
Er i allefall artig å se at de har kommet et godt stykke videre fra da vi plugga inn i steroanlegget mitt, og jamma i vildens sky, i huset vi leide i Nakhon Si Thammarat - 320 km syd/øst for Phuket.
De skrev også en hilsen til meg på cover'et - men det var stavet så feil at det ikke ga noen mening :)
Thai-pop er vel kanskje ikke det helt store her i landet - men det er faktisk en del thailandske band og artister som turnerer i Norge i løpet av året.
Den største heter Carabao - og har nettopp hatt konserter her, i Stavanger og Oslo - til fulle hus, og stormende jubel.
Det er vel ca. 8000 thaier i Norge - og om det er noen konsert- arrangører der ute, så....... :wink:
Jeg tror disse her hadde klart seg bra.


http://kaka019.multiply.com/video/item/2

http://us.profile.myspace.cn/index.cfm? ... =309410145

Synes ikke det virker som cd eller video er helt ferdig-produsert - det er nok noe lavbudsjett ute å går her.
Det er et under de har hatt råd i det hele tatt.
Men dette er ikke så helt gæernt, er det vel?
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg Zardo » Ons Mar 12, 2008 11:52 pm

Det har vært stille her en stund - jeg har ikke tatt spesiell kontakt, kanskje fordi det ikke har kommet noen kommentarer - og kanskje interessen har avtatt.
Men over påske har jeg avtale om å gå i studio og lage demo osv. - så kommer jeg tilbake - så får vi se om vi evt. kommer noe videre.

Om det fortsatt er interesse, send meg gjerne tekster - så får vi se hva som skjer. Om dere ikke mener dette har noe for seg, send gjerne en PM, eller noe - jeg er ikke hårsår. :wink:
Jeg vet hva jeg står for - men det er ikke alltid ting "stemmer" - men det vet man jo ikke før en har prøvd.
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg Zardo » Lør Mar 15, 2008 4:52 am

Nå begynner det å bli spennende her, med responser på PM og mail.
Send gjerne tekster til sisyv@hotmail.com - så har jeg noe å jobbe med før jeg skal i studio over påske.
Jeg er ingen sanger selv, så målsettingen er å kunne få lov til å lage låter som andre artister kan fremføre - som jeg skjønner noen har erfaringer med.
Men ellers er jeg åpen for mange typer samarbeid - eller i allefall forslag til det.
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron