[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvordan få solgt skivene sine på ulike salgssteder

Hvordan få solgt skivene sine på ulike salgssteder

Bransjerelaterte emner.

Hvordan få solgt skivene sine på ulike salgssteder

Innlegg Rolf » Tir Sep 25, 2007 12:02 pm

Er det noen som har klart å lage en plate, trykket den opp og fått distribuert den ut i et akseptabelt opplag uten å være inne hos en av kjedene?
Kom med eksempler, det er alltid moro å høre hva andre klarer.
Jeg vet det er flere lokale band som satser på diskeske på bensinstasjoner i nærområdet, selger på livekonserter, etc.
Blir det noe salg av det, eller er det bare for gimmicken?
Rolf
Site Admin
 
Innlegg: 48
Registrert: Tir Sep 11, 2007 11:13 pm

Innlegg yhoyland » Tir Sep 25, 2007 12:37 pm

Det finnes nok mange gode eksempler her.

Ikke for å være negativ, men det er viktig at man forstår hvor mye arbeid det ligger i å gi ut plate selv. Det kan fort bli mye mer enn man hadde trodd eller tenkt seg, og mange tar nok for lett på denne jobben. Ikke bare er det endel praktiske ting mht. trykk, distribusjon, lisenser, kontrakter osv, men også en markedsføringsbit som jeg har inntrykk av at mange faller gjennom på. Her handler det dessverre i stor grad om å ha gode kontakter og et godt rykte inad i bransjen. Det kan virke håpløst å komme i mål dersom man ikke har nettverket i orden før man begynner på en slik prosess.

Når det er sagt så finnes det mange som har gjort dette til med bra resultater, og det er ingenting som stopper deg hvis du har lyst å prøve. Jeg prøver bare å kommunisere at dette er et solid stykke arbeid.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Musikkbransjen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron