[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Innlegg Gitor » Ons Mai 16, 2012 9:30 am

Har hatt endel akustiske gitarer, som funker fint mikket opp med sigmik eller stormembran i studiosammenheng. Live derimot har jeg hatt problemer med å få den lyden jeg ønsker meg. Nå har jeg en Furch S23-cr med Highlander Ip1 montert, og det låter hardt og sterilt. (men sammenlignet med andre piezomikker jeg har prøvd låter den faktisk bedre). Plugget i min Fishman Aura låter den straks bedre, og lyden føles med engang mye mer "oppmikka", men det låter litt plastikk, kanskje fordi samplene i auraen er i 16bit? (har den første modellen) Sigmik live kunne vært en løsning, men jeg står veldig sjelden i ro på et sted på scenen, og de feeder lett. Så i dag etter litt googling fant jeg en smart sak. DPA 4099G, en minikondensatormik som man fester rett på gitaren. Fant også ut at K&K hadde en lignende sak; Meridian Pro. Er det noen som har testet disse i praksis live? Har sett endel videoer på youtube, men ikke der noen bruker de live. Noen som har andre forslag til god livelyd? Burde jeg bytte ut hele miksystemet i gitaren min?
Gitor
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Des 18, 2007 2:04 am

Re: Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Innlegg hkh » Ons Mai 16, 2012 1:38 pm

4099 er geniale, fantastisk på alt. Brukt den på akk-gitar kun en gang, funket fett. selvfølgelig.

Den har mini-shotgun - design og er veldig retningsbestemt. God på å plukke opp kun det du peker den mot. Kan fåes med overgang til de fleste trådløse systemer (hvis det betyr noe for deg)
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Innlegg Gitor » Lør Mai 19, 2012 3:36 am

Ok. Og den feeder ikke? Klarer ikke helt å tro på at den ikke vil feede, selv om jeg leser det..
Gitor
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Des 18, 2007 2:04 am

Re: Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Innlegg hkh » Lør Mai 19, 2012 8:49 pm

Om resten av lydanlegget er av akseptabel standard og lydmannen ikke er en ape burde det gå helt fint. Har brukt disse på ting som lager mindre lyd enn en akk-gitar og det har gått bra.
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Akustisk gitar live. Hvordan få god lyd?

Innlegg guitargod_86 » Man Jul 16, 2012 3:42 pm

Jeg har en Seymour Duncan SA-3SC som jeg har brukt med mye hell. Feeder lite, og er klar og fin i toppen. Men det råeste jeg har prøvd er "Fishman Rare Earth Blend Soundhole Pickup" men den koster litt
guitargod_86
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Ons Nov 23, 2011 11:42 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron