Er nok en del enklere i matveien enn Ole Henrik, ja
Bruker Waves SSL E-channel på alle kanaler. Trenger jeg en kompressor prøver jeg denne først. Er jeg ute etter et spesielt kompressor-sound som ikke E-channelen får til prøver jeg noe annet. Her er noen go-to's:
Kick: E-channel
Snare: E-channel, evt. TC-Powercore 24/7 for squash (i rockesammenheng)
Tammer, Hihat, OH, rom: helst ingen kompressor. Er tammene daue satser jeg på E-channelen.
Trommebuss: Waves VComp i parallell.
El-bass: Recordes stort sett gjennom DBX 163x (6 dB GR), da trengs det stort sett bare 0-3 dB i mix med E-channel.
El-gitar: squash=kompressorpedalen i Waves GTR-bundelen. Ellers E-channel.
Akk-gitar: Minst mulig - en touch E-channel. Har gitaristen ukontrollerte "spikes" prøver jeg E-channel "fast attack" eller Waves C4. Ellers C4 for å fjerne boom uten å fjerne for mye kropp, og for generell "smoothness".
Akk-piano: Helst ingenting. For attack: E-channel, som effekt (squash): TC-Powercore 24/7 med helt "feil" releasetid.
Live-strings: Sparsomt arr.: Ingenting, med fullt band: Waves C4.
Vokal dame/mann: En touch E-channel som basis pluss Waves C4. For mere "attitude": TC-Powercore 24/7 i tillegg.
Backing-vokal: En touch E-channel (ofte med "fast attack") på enkeltsporene, Waves C4 på bussen.
Masterbuss: Waves SSL buss-comp. For lyttemikser legger jeg som regel på litt Waves C4 og Sonnox Oxford limiter i tillegg for et mer "mastret" sound.