Proffenes oppsett
Av Ole Henrik Antonsen
publisert: 15.10.2012 MP 5 2012 er et temanummer om mastering, med mange smarte tips fra de beste masteringteknikerne i bransjen. Her kan du lese hvilke oppsett Björn Engelmann (Cutting Room), Chris Sansom (Propeller Mastering), Morten Lund (Lunds Lyd) og Tomas Siqveland (Lydmuren) benytter seg av i det daglige arbeidet.
– Generelt kan jeg si at bare det beste får plass i mitt studio (noe en titt på www.cuttingroom.se/studios bekrefter, journ. anm.). Jeg benytter aldri plugins eller software i den kunstneriske delen av arbeidet, men derimot det gjeveste fra analogverden – det høres og føles!! Jeg bruker alltid magefølelsen som ledestjerne når jeg mastrer, og stoler på min intuisjon. Når gåsehuden kommer – da vet jeg at jeg har lykkes.
– Kjeden er omtrent slik: Digital pre-eq plug-in (Pyramix X-eq), D/A og MS-koding (Dangerous S and M), Great River Electronics EQ, Manley Massive Passive EQ, Manley Variable Mu kompressor, Vintagedesign CL1 kompressor, A/D og MS-dekoding, TC M-2000 (som de-esser), Weiss DS1 kompressor og Waves L2 limiter (hardware).
mkii førersetet paul utgang pakka octopre saffire focusrite tiden tanke markedet åttekanals gitar september bing effekter måten gitarene plugger filter importør versjon moog navnet spider guitar kramer pickups spille produktet eddie model kanaler inngang softwarene ba-330 laget gibson native channel |
Postadresse: Kong Christian Frederiks plass 3, 5006 Bergen, Norge | E-post: